top of page
Eran Lahav

נאום 7 הנקודות של ח'אלד משעל





ח'אלד משעל, בכיר חמאס, נאם במהלך יום העיון "הקרב על מבול אל-אקצא והשלכותיו על הסדרת הבית הפלסטיני", שארגן מרכז זייתונה למחקר. משעל אמר בנאומו כי הנושא הפלסטיני היה במצב של "תרדמת ופתאום השביעי באוקטובר פיזר את האלמנטים הללו הקשורים לנושא, לסכסוך, לצדדים לסכסוך ולצדדים המשפיעים עליו מבחינה אזורית ובינלאומית."


משעל הוסיף: "אנו עומדים בפני רעידת האדמה שפקדה את הישות, ועם התחושה שלהם שהם חזרו לנקודת האפס ולמלחמת 1948, ועוד לפניה, והתמורות חסרות התקדים הללו וההתרגשות העולמית, בין אם חיובית או שלילית, כלפי קרב, שכן עזה הפכה למרכז האירוע העולמי".


"קרב מבול אל-אקצא גרם לאנשים להלם, שיש אפשרויות חדשות, ואנשים רואים סימנים שאפשר להביס את "ישראל" אלו הם תמורות בנשמה, במצפון , וחזון פוליטי, והם מהווים נקודת מפנה ותמורה חשובה מאוד".


"התרחיש שסביר ביותר שיתגשם הוא קריסתה והתפוררותה של ישות זו ואובדן ההצדקות לקיומה, ואולי הוצאת היד הבינלאומית ממנה ואובדן ערכה האסטרטגי כקולוניאליסט.


משעל הוסיף לכך ש"מלחמת סייף אל-קודס ב-2021 (שומר החומות) עם מבול אל-אקצא, נתנו אינדיקציה שאפשר להביס את הישות הזו, ואולי למוטט פעם נוספת."


הוא הוסיף: "אנחנו לא מבקשים להשתמש במבול לרעה כלפי אף אחד, אלא אנחנו רוצים לחזק את עמדת המדינות הערביות והאסלאמיות, ושהתפקיד הישראלי ייעלם, עם ירידת ההשפעה האזורית של "ישראל". ”לאחר מכן הדגיש משעל כי "יש שבע נקודות שאנו מתמקדים בהן בהסדרת הבית הפלסטיני ודרכן אנו מעבירים את הרעיון. הנקודה הראשונה אני קורא לזה התקופה שלאחר אוסלו בפועל, ואני מתכוון שלאוסלו יש היבטים שקיימים בתיאוריה. אבל במציאות הם נעלמו מאז האינתיפאדה השנייה, ויאסר ערפאת, אלוהים ירחם עליו, כשראה שזה הגיע למבוי סתום ושהאויב פנה נגדו, אז ערפאת פנה נגדו בצורה חכמה ושילב פוליטיקה עם התנגדות."הוא הוסיף: "אוסלו, כאחת הזכאויות שלאחר ההצפה וסידור הבית הפלסטיני, והבסיס שעליו אנו מסדירים את הבית הפלסטיני, צריכים לראות את עצמנו כמי שנכנסנו למעשה לשלב שלאחר אוסלו, וההשפעה היחידה על זה לא המבול והשפעותיו העצומות, אלא גם התנהגות ממשלת ישראל……"


הוא הסביר שהנקודה השנייה היא "אסטרטגיית ההתנגדות", וכי לפלסטינים אין דרך אחרת מלבד ההתנגדות "וכל הימור אחר הוכיח כישלון, שכן ההתנגדות היא שיוצרת הזדמנויות ואופקים, ואפילו אופקים פוליטיים נוצרים על ידי ההתנגדות , אז כולם חייבים לעסוק בהתנגדות, בין אם כפלגים, כוחות וזרועות צבאיות,בכל הזירות, אין להשאיר את הנטל על עזה בלבד כן, יש אתגר גדול בשטחי 1948, בגדה המערבית. וירושלים, אבל זה עם אחד וסוגיה אחת."


משעל ציין כי "הנקודה השלישית עוסקת בפרויקט הלאומי והתכנית המדינית הפלסטינית המשותפת, והדגיש כי מה שנדרש היום הוא הסכמה על תוכנו של הפרויקט הלאומי הפלסטיני, תפיסותיו ותאריו המרכזיים, האסטרטגיה המשמשת להשגתו, האם צבאי או פוליטי, הקבועים והמשתנים, המדיניות המוסכמת על ידי הפלסטינים, הנהגת הפרויקט ותפקיד הפנים והחוץ."


הוא הוסיף: "כל הנושאים הללו צריכים להיות נוכחים, ואיננו מאפשרים לאף אחד לעשות מונופול על כותרות או מוסדות, או למנוע את פתיחת כל התארים הללו לטובת העם הפלסטיני, בדיוק כפי שחמאס או כוחות התנגדות אחרים שעושים. למאמצים גדולים בקרב המבול אין זכות לתרגם את תפקידו המרכזי במבול לטובת הייחודיות שלו, אנחנו רוצים לבנות יחד את הפרויקט הלאומי".



הנקודה הרביעית היא בסוגיית המדינה הפלסטינית, ואמר: "האם אנחנו רוצים שהמדינה תהיה תוצאה ותוצאה של הסכם מדיני? או שזו תוצאה ותוצאה של שחרור והגדרה עצמית, והוכח שכל הסכמים מדיניים עם הכובש, בחסות בינלאומית או אזורית, אינם מייצרים עבורנו מדינה עם ריבונות אמיתית בשטח. יש לנו את הזכות לדרוש את המדינה, אבל לא לחיות באשליה שהמדינה היא כזו או בהשגת חברות משקיפים במועצת הביטחון הפכנו למדינה".


הוא הסביר כי הנקודה החמישית נוגעת להנהגה הפלסטינית, לרשות הלאומית ולבניית מוסדות פלסטיניים, ואמר: "לצערי, אנחנו נמצאים בעבודה הזו יותר מרבע מאה, מ-2005 ועד עכשיו, וזה הוא אבסורד שאי אפשר לסבול, ואי אפשר לחזור על הניסיונות האלה עם אותו נרטיב ועם אותן גישות, ולאור בוואקום הזה, נעשו ניסיונות מרובים, כולל הקונגרס העממי, ישיבות סיעות, ניסיונות עממיים ואליטיים עכשיו, ונעשו ניסיונות לבנות חזית לאומית שנה לפני המבול, וכל זה התערער, ​​כי הבעיה היא שמי שמחזיק במפתחות למוסדות אינו מאפשר זאת והעניין התברר".


הוא הוסיף: "כדי להקל על העניין, מהם המנגנונים שלנו להסדרת המוסדות הללו, ההנהגה הפלסטינית, ארגון השחרור, ובניית כל המוסדות הפוליטיים הפלסטינים שלנו הם בחירות, קונצנזוס ושותפות, וכולנו דבקים בזה? , ולהפעיל וליישם את ההיגיון והמאמץ הפוליטי בעזרת מנגנונים אלה, כדי לעבור את שלב המעבר בצורה חלקה".


בהתייחס לנקודה השישית, אמר משעל כי היא נוגעת לממשלת קונצנזוס לאומית ולניהול המצב בעזה לאחר המלחמה, ולאתגר של מחסה, שיקום והקלה לעם. הוא הדגיש כי מדובר בנושא חשוב וא זכאות טבעית, לא על בסיס אורב או המתנה, ולא על בסיס מה שאמריקה או האויב עצמו רוצים יש הבדל ביניהם שממלאים את החלל, ושהריק לא קיים מלכתחילה, והם ניסה ליצור כאוס וריקנות ונכשל.


הוא ציין כי הנקודה השביעית מתייחסת לאתגר הקרוב והקיים על מעמד ירושלים והגדה המערבית, והדגיש כי "זהו אתגר גדול וצריך להדאיג את כולנו, וזה ראוי למשהו שיבוא אחריו, גם אם אנחנו עוסקים בקרב על עזה, אבל זו המולדת הפלסטינית, הפצע בעזה נוגע לנו והפצע בירושלים, בגדה המערבית, בארבעים ושמונה ובמחנות הפליטים כל הנהגה פלסטינית חייבת לחיות במלוא הפוטנציאל שלה , קדם את השורות והקריב קורבנות".



עוד מידע על חמאס אפשר למצוא בספרייה של מבטרור


צפייה 10 תגובות

Comments


bottom of page