top of page
Eran Lahav

חמאס מתייחס לצווי המעצר נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, יואב גלנט, כמו גם נגד אסמאעיל הנייה ויחיא סינוואר:






"לאור הצהרה זו שהוציאה התובעת של בית הדין הפלילי הבינלאומי, אנו בתנועת ההתנגדות האסלאמית (חמאס) עובדים על הכנת מזכר משפטי מקיף בו אנו מגיבים לכל האשמות השווא הכלולות בו.


התנועה מאשרת את הדברים הבאים:


1. הצהרת היועץ המשפטי הייתה מלאה באי-דיוקים וטעויות, והטיה לטובת המדינה הכובשת, שנוהגת רצח עם נגד עמנו ברצועת עזה, בנוסף לפשעי צבא הכיבוש ועדרי מתנחלים ב הגדה המערבית והעיר הכבושה ירושלים.


2. התובע הציבורי החל את צעדיו בהזדהות עם הקורבנות הישראלים ובני משפחותיהם, וביקר אותם והאזין להם בהתנחלויותיהם, תוך שהוא לא מגלה כל הזדהות עם עמנו. שעדיין סובל מרצח עם, מצור ורעב, כשמספר השהידים והפצועים הגיע עד כה ליותר מ-120,000 אזרחים, בנוסף להרס של יותר מ-70 אחוז מהמבנים והמוסדות של רצועת עזה.


3. התובע הציבורי טעה כשחשב שלישות הציונית יש את הזכות להגן על עצמה כמו מדינות אחרות, תוך שהוא שוכח שהפשע הגדול ביותר ממנו נובעות כל הטרגדיות הוא הכיבוש, שנחשב לפשע בנורמות הבינלאומיות.


כאן, אנו מחדשים את התזכורת שלנו כי לעמנו יש את הזכות, ואפילו החובה, להתנגד לכיבוש בכל האמצעים האפשריים, כולל התנגדות מזוינת, שהיא דבר המוכר על ידי החוקים הבינלאומיים, ומתעלם ממנו התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי.


4. גם התובע הציבורי עשה טעות כשחשב שההיסטוריה של הסכסוך החלה ב-7 באוקטובר, כששכח יותר מ-76 שנות כיבוש ואת מעשי הטבח שאנשינו היו נתונים להם התובע כי הכיבוש הטיל מצור קטלני על רצועת עזה מאז 2006.


הכיבוש גם פתח בארבע מלחמות הרסניות במהלך השנים האחרונות נגד עמנו ברצועת עזה. לכן, המזכיר הכללי של האו"ם אמר: "אירועי ה-7 באוקטובר לא התרחשו בחלל ריק".


בהקשר זה אנו מאשרים כי התובע הציבורי השיג את המידע שלו על אירועי ה-7 באוקטובר ממקורות מטעים בתקשורת הכיבוש, חסרי הרמות הנמוכות ביותר של מקצועיות ואמינות.


לסיכום, תנועת ההתנגדות האסלאמית (חמאס), (פועלת) תוך אישור כיבוד החוק הבינלאומי, בעוד מדינת הכיבוש הישראלית מורדת נגדה ובהחלטות הלגיטימציה הבינלאומית, ומבזה את מערכת המשפט הבינלאומית והחלטותיה ומאשימה אותה בהטיה ואנטישמיות, התנועה מדגישה כי היא תיאבק להשיג צדק וניצחון עבור עמנו, היא גם מאשרת כי התובע הציבורי ובית הדין הפלילי הבינלאומי עומדים בפני מבחן היסטורי לאמינותם, וכי העולם זקוק לשוויון אמיתי. וצדק מוחלט הרחק מההגמוניה והשפעת המעצמות הגדולות ומהיהירות והשליטה בכוח."

צפייה 10 תגובות

Comments


bottom of page